Bergkvarabuss tar hem silver i ”Guldbältet” med säkerhetskampanjen ”Bälte på, mobilen av”
Bergkvarabuss har tagit en tydlig ställning för ökad säkerhet i trafiken genom sin kampanj ”Bälte på, mobilen av.” Syftet med kampanjen har varit att uppmuntra fler av våra bussförare att föregå med gott exempel genom att alltid använda säkerhetsbälte och att minska risken för att användning av mobiltelefon under körning förekommer.
Kampanjen fick ett varmt mottagande inom företaget och resulterade i en imponerande andraplats i tävlingen ”Guldbältet,” arrangerad av branschorganisationen Sveriges Bussföretag. Prisutdelningen ägde rum under Persontrafikmässan den 6 november 2024, en av de största mötesplatserna för den svenska bussbranschen.
Kampanjen ”Bälte på, mobilen av” har rullats ut genom flera interna kanaler för att nå ut till samtliga medarbetare. Via vårt intranät, vår medarbetar-app och informationsskärmar på depåerna har budskapet spridits brett. Dessutom har våra förarcoacher spelat en aktiv roll genom att kontrollera bältesanvändningen hos våra förare både på depåområden och ute i trafiken vid hållplatser.
”Vi är stolta över våra förare och deras engagemang i att skapa en säkrare trafikmiljö. Att få en andraplats i ’Guldbältet’ är ett kvitto på att vårt arbete gör skillnad. Säkerheten för våra resenärer, förare och medtrafikanter är alltid vår högsta prioritet”, säger Carl Johan Rydh, Teknik- och säkerhetschef fordon, på Bergkvarabuss.
Vårt arbete för att skapa en trygg och säker miljö för alla som reser med oss är ständigt pågående. Prisutmärkelsen i ”Guldbältet” visar att Bergkvarabuss är en drivande aktör inom säkerhet och ansvarstagande i kollektivtrafikbranschen.